רשת פייסבוק היא לא רק פלטפורמה חברתית ענקית עם מעל 5 מיליון ישראלים שפעילים בה מדי יום, אלא גם אמצעי מתקדם ביותר לניהול קמפיין פרסום ממוקד לקהל היעד שלכם. התנהלות נכונה במערכת הפרסום של פייסבוק תבטיח שתגיעו ללקוחות רלוונטיים ביחס עלות תועלת המשתלם ביותר שקיים כיום.
כל בעל עסק יודע שכיום חייבים דף עסקי פעיל ברשת פייסבוק. באמצעות דף עסקי אפשר לבדל את החיים הפרטיים (הפרופיל האישי) מהחיים המקצועיים. פתיחת דף עסקי בפייסבוק מאפשר גם להגיע ללקוחות פוטנציאלים באמצעות כלי הפרסום המתקדמים של הרשת החברתית הגדולה.
ניהול דף עסקי בפייסבוק באופן עקבי עם תכנית מסודרת של מיתוג, חשיפה, פרסום ומשיכת לקוחות חדשים, יכולה לעזור לכם להגדיל את העסק בצורה מהירה ובהוצאות קטנות יחסית לכל חלופה אפשרית.
איך לנהל דף עסקי בפייסבוק בצורה מוצלחת?
על מנת לעזור לכם לנהל דף עסקי בפייסבוק בצורה מוצלחת, ריכזנו 10 טיפים שיכולים לעזור לכם בכך.
- פתיחת דף עסקי בפייסבוק – מטבע הדברים ראשית כל יש לפתוח דף עסקי בנפרד מהפרטי. הדף הפרטי יכיל תמונות שלכם מהחופשה או מיום הולדת של חברים קרובים אבל הדף העסקי כולו מיועד להציג את העסק, השירות או אתכם באופן מקצועי בלבד.
- עיצוב דף עסקי – את הדף העסקי שפתחתם יש להציג בצור המקצועית וברורה למבקרים בו. יש לכלול לוגו של העסק או תמונה ייצוגית שלכם אם אתם לב העסק. כמו כן יש לכלול פרטים אודות העסק ואת כל אמצעי ההתקשרות האפשריים כולל לחצן לוואטצאפ, טלפונים, אי מייל וכדומה. בנוסף לכל אלו יש לבחור תמונה ראשית גדולה שתציג את מה שהדף עוסק בו בצורה ברורה.
- העלאת פוסטים – חשוב להעלות פוסטים רלוונטיים לעסק שלכם עם תוכן שכולל הצגת שירות או מוצר וקריאה לפעולה. כלומר להזמין את הגולש לבצע רכישה באתר, למלא טופס בדף נחיתה או להתקשר אליכם וכן הלאה.
- עקביות בפרסום פוסטים – אף אחד לא מתייחס ברצינות לדף עסקי שיש בו פוסט אחת לחודש או חודש כן וחודש לא. חשוב להעלות לפחות 2-3 פוסטים מדי שבוע כדי להיות עקביים, עדכניים ובעיקר להראות פעילות שוטפת של העסק.
- פרסום בסטורי – הסטורי הוא כלי רב ערך שמאפשר פרסום למשך 24 שעות ומומלץ לפרסם בו לפחות פעמיים בשבוע מבצעים או את השירות שאתם מציעים לזמן הקרוב. רבים גולשים רק בסטורי או נחשפים אליהם באופן קבוע ולכן זהו כלי רב חשיבות.
- פתיחת קבוצה – קבוצה בפייסבוק שתנהלו תחת המותג של הדף העסקי תחזק את המוניטין שלכם ברשת, תמשוך עוד גולשים שהגיעו לקבוצה וממנה לדף ותאפשר לכם ליצור אינטראקציה עם גולשים שהם לקוחות רלוונטיים במקרים רבים.
- פרסום מודעות – דף עסקי מאפשר לכם פרסום ממומן בפייסבוק לקהל רלוונטי וממוקד בתקציבים נמוכים יחסית. אפשר לבחור רק הורים לילדים, מאזור הקריות, שמתעניינים במשכנתא ולפרסם רק להם את השירות שלכם, אם הם קהל היעד. בדרך זאת אתם מקלים חשיפה מקסימלית בעלות מינימלית רק לקהל גולשים שמתאים לכם ועם סיכוי המרה טובים להיות לקוחות שלכם.
- איסוף עוקבים – דף עסקי צריך עוקבים. גולש שעושה לייק לדף עסקי מתחיל לעקוב אחריו ולראות את התכנים שלו. אפשר כיום להכין תכנית שיווק בפייסבוק שלא ממוקדת רק בפרסום מודעות אלא גם באיסוף לייקים של קהל רלוונטי. אפשר להזמין קהל דומה לזה שבסעיף הקודם לעשות לייק לדף שלכם ולהתחיל לקבל תכנים שרלוונטיים עבורם.
- ניטור ובקרה – פייסבוק מאפשרת לכל אחד לקבל מידע מקיף ועמוק לגבי הדף העסקי שלו. כלומר תוכלו לדעת מי קהל היעד הטוב ביותר שלכם, כמה ראו כל מודעה או פוסט שפרסמתם, כמה מעורבות הם משכו וכן הלאה. באופן זה תלמדו איזה פוסטים מעניינים את הגולשים שלכם או איזה מודעות עובדות לכם ואיזה לא. האמצעי הזה מאפשר שיפור תמידי שרק משפר את ההמרה שלכם לאורך הזמן.
- וידאו – טיפ אחרון הוא לעשות שימוש גדול ככל שאפשר בסרטוני וידאו. אם באמצעות פוסט, סטורי או רילס, כל ערוץ מדיה שמאפשר לכם וידאו עסקי הוא טוב. תמונה אחת שווה אלף מילים ווידאו אחד שווה אלף תמונות. וידאו מאפשר העברת מסר בצורה מעניינת ומרעננת לגולשים ומביא למעורבות גבוה יחסית לכל חלופה.
לסיכום נציין שרשת פייסבוק היא כלי רב עוצמה לכל בעל עסק. יש לעשות זה שימו שחכם עם תכנון מראש שכולל תכנית שיווקית ומסע פרסום ממוקד קהל יעד כדי להגדיל את העסק שלכם לאורך זמן.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי אשר מתמחה במתן שירותי שיווק ברשתות חברתיות – שיווק שמביא תוצאות, בהתחייבות!