חברות גדולות, מוסדות וארגונים מאחסנים את האתרים שלהם על גבי שרתים ייעודיים. מדובר על שרתים מהירים וחזקים מאוד עם שטח אחסון גדול במיוחד שיכול לעמוד בעומסים של ארגונים גדולים שכאלו. לעתים מדובר בתעבורה רבה של גולשים מסביב לשעון, לעתים על תוכן רב בנפח גבוהה ולעתים שני אלו יחדיו. רק שרת ייעודי ייתן מענה ראוי לארגונים שכאלו.
אחסון אתרים הוא משימה מורכבת בכל הקשור לארגונים גדולים (כמו גם למוסדות וחברות גדולות כמובן). מדובר על אתרים שונים מאתרי תדמית של בעלי עסקים קטנים ובינוניים או אפילו של אתרי סחר בהיקפים קטנים יחסית.
ארגונים זקוקים לשרתי אחסון חזקים, מהירים, מאובטחים ועם יכולת לעמוד בעומסים גבוהים של תנועת גולשים, לעתים בפרק זמן נתון קצר מאוד. על כן רבים מהם בוחרים לשכור שרת ייעודי ולא לאחסן באמצעות שרת VPS או שרת שיתופי, כפי שמרבית בעלי האתרים בוחרים לעשות.
מהו שרת ייעודי?
שרת ייעודי הוא שרת אחסון שמשרת את הלקוח בלבד ולא עוד אתרים כפי שנהוג בשרת שיתופי שנחשב לנפוץ וזול הרבה יותר כמובן. שרת ייעודי נבנה בהתאם לצרכים ולדרישות של הלקוח כדי לעמוד בעומסים שצפויים לו. השרת יכלול מעבד חזק, כרטיסי זיכרון חזקים ומהירים, מאיץ גרפי וכרטיס מסך חזק וכמובן דיסק קשיח מהיר מאוד בנפח גבוה. לעתים אפילו מספר דיסקים קשיחים יחדיו.
מלבד החומרה שמותאמת לצרכים של הלקוח, גם התוכנות מותאמות עבורו ולצרכים שלו במדויק. מערכת ההפעלה, תוכנות שימושיות עבורו ועבור פעילות האתר השוטפת, תוכנה לאבטחה ואנטי וירוס ותוכנה לניטור, בקרה וגיבוי של האתר.
בשורה התחתונה הארגון מקבל שרת חזק ומהיר מאוד עם אבטחה שמותאמת עבורו והכל לשימוש בלעדי של הארגון וללא איבוד משאבים לצרכים של אתרים אחרים וכדומה.
האם רוכשים או שוכרים שרת ייעודי לארגונים?
אחת הדילמות של כל ארגון היא בין רכישה של שרת ייעודי והתקנה שלו בחוות שרתים ובין שכירת שרת ייעודי מנוהל הכולל שירותי תחזוקה שוטפים בריטיינר קבוע מראש או על פי קריאות תחזוקה. יש ארגונים המחזיקים מערך טכני של אנשי IT ותקשורת שיכולים לתת מענה לתחזוקת שרת ייעודי IN-HOUSE ואז העדיפות היא לרוב לרכוש את השרת. כאשר זה לא המצב, כדאי יותר לשכור שרת ייעודי מנוהל ולקבל תמיכה מסביב לשעון של חברת האחסון המספקת את השירות הזה.
כאשר יש חברת תחזוקה שכזאת, אין צורך להתעסק עם התקנות, עדכונים או שדרוגים של האתר באופן עצמאי, אלא לתת את העבודה לביצוע אנשי מקצוע שזה חלק מהשירות השוטף שהם מעניקים לכם במסגרת הסכם השכירות.
בנוסף על כך כל ההתקנות של תוכנות, טיפול במקרים של פריצה לשרת או צורך בשחזורים יבוצע על ידי אנשי התמיכה הללו והדבר לעתים חוסך זמן רב ומבטיח פעילות שוטפת של האתר גם במקרים קיצוניים.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Webgate אחסון אתרים, אשר מעניקה פתרונות ניהול, תחזוקה והקמה של שרתים ייעודיים לארגונים, חברות ועסקים בפריסה ארצית.