אחת השיטות הטובות ביותר לקידום אתרים היא באמצעות בניית קישורים טובים שמובילים לאתר המקודם. למרות שיש אתרים רבים מהם תוכלו לקנות קישורים או להציע להם החלפה של קישורים, יש גם יתרונות נוספים כאשר הקישור מגיע מאתר איכותי, מוכר ועם תנועת גולשים גבוהה כמו כלכליסט.
כתבות באתרים שכוללות קישור המוביל לנושא הכתבה (אתר האינטרנט) הם דרך מעולה לקידום אתרים בשנים האחרונות. הטכניקה של החלפת קישורים עם מקדמי אתרים או בעלי אתרים אחרים עדיין קיימת אבל מאבדת מהפופולאריות שלה לעומת קניית קישורים.
מדוע לקנות קישורים?
קניית קישורים מאתרים אחרים, לרוב באמצעות פרסום כתבות יח"צ במקומונים או אתרי חדשות רלוונטיים עבור האתר המקודם, היא הדרך הטובה ביותר היום ליצור בניית קישורים אפקטיביים לקידום אתר.
כל קישור הוא בעל ערך ותורם לקידום אתר אינטרנט (או דף אינטרנט ספציפי ליתר דיוק), אבל כאשר הקישור מגיע מאתר חדשות או מקומון יש לו יתרונות דוגמת:
- רלוונטיות – לרוב מדובר על קישור ממדור שרלוונטי לאתר המקודם. כלומר כתבה על טיפולי שורש עם קישור למרפאת שיניים.
- עדכניות – האתרים הללו מתעדכנים באופן שוטף ולכן הכתבה עם הקישור יעברו סריקה מהירה על ידי גוגל וישפיעו די מהר על קידום האתר.
- איכות – האתרים הללו הם בד"כ בעלי ציון איכות גבוה מצד גוגל כיוון שיש בהם תוכן מקורי רב שהוא לטובת הגולשים שמבקרים בהם.
אפשר לבד להבין שהזמנת פרסום כתבות במקומונים או אתרי חדשות באינטרנט היא בעלת תרומה רבה לקידום האתר שלכם. יש אפילו יתרונות נוספים כאשר מדובר על אתר חדשות שהוא מותג מוביל כמו כלכליסט.
מה היתרונות של פרסום באתר כלכליסט?
כאשר אתם מזמינים כתבת יח"צ או תוכן שיווקי באתר כמו כלכליסט, כולל קישור או שניים שיובילו לאתר שלכם כמובן, אתם מקבלים הרבה יותר מקידום אתרים בלבד. נכון, הקישור עצמו בעל ערך רב כיוון שאתר כלכליסט נחשב מותג מוביל בתחום החדשות בכלל והכלכלה\צרכנות בפרט, אבל יש לו יתרונות נוספים:
- מיתוג – הלקוחות שלכם לא יודעים (ברוב המקרים) שקניתם כתבה בכלכליסט והופעה שלכם באתר כזה היא חיזוק המותג שלכם עבורם.
- חשיפה – עוד דרך למנף את הכתבה בכלכליסט היא באמצעות שיתוף שלה ברשתות חברתיות שונות כדי להגביר עוד יותר את המיתוג ויחסי הציבור לעסק שלכם.
- לקוחות – כלכליסט מושך מאות אלפי ישראלים לגלוש בו מדי יום. את הכתבה שלכם יקראו לפחות כמה עשרות אלפים (ברוב המקרים) וחלק מהם יחליטו לבקר באתר שלכם. זו דרך מעולה למשוך לקוחות פוטנציאליים חדשים לעסק שלכם.
אפשר להבין שהבחירה בכתבה עם קישור באתר כלכליסט היא בעלת ערך רב לכל מפרסם. השאלה היא שאלת הכדאיות. העלות של פרסום כתבת יח"צ שכזאת באתר כלכליסט נעה בין 2000-3000 ₪ ברוב המקרים. רוב בעלי העסקים שמפרסמים באמצעות כתבת יח"צ בכלכליסט טוענים שההשקעה משתלמת אבל כמובן שההחלטה היא סובייקטיבית עבור כל בעל עסק, השירות או המוצר שהוא מציע.
המאמר נכתב בשיתוף עם חנות ההפתעות של לינקים אשר מציעה שירותי בניית קישורים ממקומונים, אתרי נישה ועוד.